Co to jest analityka internetowa?

Jeśli poszukujesz odpowiedzi na zapytanie, czy internetowa analityka jest potrzebna, jakie niesie profity i w sumie jaka jest jej definicja – polecam przeczytać tekst poniżej.

Analityka internetowa od kuchni Na wprowadzeniu do tematu przedstawimy analitykę internetową, która składa się na zestawienie danych jakościowych i ilościowych dotyczących danego serwisu, np.

• zachowania użytkowników podczas dokonywania zakupów w sklepach online
• profilu odbiorców – danych demograficznych, wieku, zainteresowań klientów odwiedzających stronę domeny
• elementów strony cieszących się największym zainteresowaniem użytkowników

Tego typu informacje, uporządkowane w raportach, pozwalają wyciągnąć konkluzje na temat ponownej optymalizacji danej strony, a także znacznej poprawy widoczności jej w Internecie. Pomagając usprawnić funkcjonowanie domeny, współczynnik konwersji wzrasta – intuicyjna, prężnie działająca strony z treściami ciekawymi oraz przejrzystą nawigacją to bardzo dobre narzędzie sprzedażowe oraz marketingowe. Czy trzeba dbać o te w/w narzędzie? Jeśli chcemy, by faktycznie spływały do nas korzyści z prowadzenia domeny, to jest to pytanie retoryczne.

Czy potrzebna jest analityka internetowa?

Jeśli nadal się zastanawiasz, czy internetowa analityka jest Tobie potrzebna, to wyobraź sobie sklep, który działa jako chatka na odludziu, z bardzo małą ilością towarów i mała liczną klientów. To jest właśnie domena, która nie była nigdy przebadana pod kątem potrzeb userów ani wyszukiwarek. Gdzieś w sieci ta domena jest, ale jest niewiadomą, czy pozbycie się jej odbiłoby się w jakikolwiek sposób na jej właścicielu. W przedstawionej powyżej historii, strona, która wdrożyła wszystkie wskazówki z analitycznego raportu, prezentuje się jako wielka galeria handlowa, odwiedzana przez tysiące klientów. Owa galeria reklamuje, sprzedaje, po prostu stanowi dobrej jakości wizytówkę branżową.

Wykonane przez fundacjacik.pl (c) 2019